Samuel napisao:
Hm, manjak svijesti!
Ja ne gledam kroz svoju prizmu nego kroz prizmu učiteljstva, Katekizma i svete Crkve katoličke. O ovome ne piše nikakav dodatak da je svetogrdna pričest se ne uzima kao veliki grijeh ako nije svijestan, nema ništa o tome, samo točka na kraju.
Isto kao kad netko ide na abortus, netko ne misli da je to neki veliki grijeh, ali ne vjerujem da je e težina grijeha ne umanjuje. Naprotiv kao katolici koji su kršteni i koji se msatraju katolicima, ili na pričest a ne znati što je to je još grijeh ravnoduštnosti i propusta.
Ne znam, ne pije mi to baš vodu, ali definitivno su tu svečenici dosta nedorečeni (ne mislim generalno), jer nevaljana ispovije je nevaljana, ma koliko tko bio toga svijestan, kao što je abortus ubojstvo ma koliko netko toga bio svijestan.
Ovdje nisam važan ja i moje mišljenje nego što kaže Crkva, što je to valjana ispovijed, bez ikakvih dodataka i umanjivanja!!
Shvaćam ja Samuele što ti govoriš i što te muči. zato sam se i uključila u ovu temu jer ne znam što da o svemu tome mislim
U pravu si oko nevaljane ispovijedi jer su za valjanu ispovijed potrebni neki uvjeti kao što je iskreno priznavanje teških grijeha, kajanje i odluka da se više ne griješi.
ali ono što mi se ubacuje u sliku je sljedeće iz Katekizma:
Citat:
Da neki grijeh bude smrtan, istovremeno se traze tri uvjeta: "Smrtni je grijeh onaj kojemu je objekt teska stvar, a ucinjen je pri punoj svijesti i slobodnim pristankom".
pa malo dalje:
Citat:
Da bude smrtan, grijeh mora biti ucinjen punom svijescu i potpunim pristankom. To pretpostavlja poznavanje gresnosti cina, njegovog protivljenja Bozjem zakonu. Povrh toga ukljucuje pristanak dovoljno slobodan da se moze govoriti o osobnom izboru. Hinjeno neznanje i tvrdoca srca ne umanjuju voljni znacaj grijeha, nego ga naprotiv povecavaju.
1860 Nehoticno neznanje moze umanjiti, cak i ponistiti ubrojivost teskoga grijeha. Ipak pretpostavlja se da nikome nisu nepoznata nacela moralnog zakona koja su upisana u savjest svakoga covjeka. Porivi osjecajnosti, strasti mogu takodjer smanjiti voljni i slobodni znacaj krivnje; a isto tako vanjske prisile ili patoloski poremecaji. Grijeh ucinjen iz zlobe, zbog namjernog izbora zla, ponajveci je grijeh.
Ne znam, nisam pametna oko svega ovog jer neka objektivno teška stvar (nećemo sad u krajnje slučajeve kao što je ubojstvo) za Šimu može biti smrtni grijeh a za Maru ne. pitanje definitivno nije lako...