| 
          
             googlajući, na jednom forumu sam našao jako zanimljiv članak koji se tiče ove konroverzne teme, pa ga prenosim:
 
 kao pastir pase stado svoje, 
 u ruke uzima jaganjce, 
 nosi ih u svome naručju 
 i brižljivo njeguje dojilice. 
 Iz 40,11 
 
 Dok počinjemo tražiti Božju objavu u počivanju u Duhu potrebno je postaviti Bogu nekoliko pitanja. 
 Počivanje u Duhu je u današnje vrijeme jedna proturječna tema koja se često spominje – rasprave unutar Karizmatskog pokreta. 
 Poput molitve u jezicima i ležanje na podu je privuklo pozornost. 
 Napisano je vrlo malo o tome-neistraženo područje. 
 To je karizmatski dar barem djelomice- dvostruka karizma: 
 -mogućnost jeke molitve nad čovjekom i mogućnost primanja dara. 
 
 «Bilo da je riječ o iznimnijima ili onima jednostavnijima i rasprostranjenijima, valja ih primiti zahvalno i utješno jer su pogodni i prilagođeni potrebama Crkve. 
 Katolici se okreću Crkvi radi vodilje i razlikovanja, prepoznajući u njoj od Boga darovan autoritet.» 
 Dogm. Konst. o Crkvi,§12 
 
 
 I mi smo upoznali ljubav 
 koju Bog ima prema nama 
 i povjerovali joj. 
 Bog je ljubav 
 i tko ostaje u ljubavi, 
 u Bogu ostaje, i Bog u njemu. 
 U ovom je savršenstvo 
 naše uzajamne ljubavi: 
 imamo pouzdanje na Sudnji dan 
 jer kakav je on, 
 takvi smo i mi u ovom svijetu. 
 1Iv 4, 16-17 
 
 « …samo počiva u Duhu….» riječi su jedne osobe koja je bila u «društvu» gdje jedna osoba iznenada pala na tlo preplavljena Duhom Svetim. 
 
 
 To je snažno sredstvo ozdravljenja kod većih skupina. Da to se događa većinom na seminarima i susretima karizmatskih zajednica tako da je to od većine naših predragih duhovnih vođa neprihvaćeno samo zato što se to događa u gomili ljudi koja slavi Boga na jedan otvoreniji način.  Gospodin ostvaruje ozdravljenje u kratkom vremenu. Osobe koje počivaju u Duhu često nisu svjesne koliko su bile na zemlji, misleći većinom da su na zemlji bile više sati a zapravo su bile možda svega nekoliko minuta, iako ima stvarno slučajeva kada osoba leži na podu i više sati. 
 Na seminarima najveća ozdravljenja upravo prilikom počivanja u Duhu 
 
 
 U prvoj Crkvi biskupi i svećenici branili i potiskivali molitvene skupine – molitva u jezicima, polaganje ruku… 1969. godine Američki biskupi ističu :»Molitvene skupine se moraju dopustiti jer imaju dobre plodove» 
 
 Pomanjkanje razumijevanja vodi do krivog shvaćanja i zloupotrebe. 
 Tada se pojavljuju pastoralni problemi. 
 
 Ljubljeni, 
 ne vjerujte svakom duhu, 
 nego provjeravajte duhove jesu li od Boga, 
 jer su mnogi lažni proroci izišli u svijet. 1 Iv 4,1 
 
 Najveći problem je taj što napadaju često osobe koje nisu doživjele. !!!! 
 Počivanje u Duhu je slatko nasilje – sila koja obara s nogu. 
 Sekte također nude ugodno vjersko iskustvo, spasenje i obraćenje, mjesto za spontanost, mjesto za osjećaje. 
 
 
 Ralph Marin – na nacionalnoj karizmatskoj konvenciji ističe d treba paziti da ne postanemo previše uštogljeni i da obnova ima proročansku funkciju koja tjera na promjenu i rast. 
 Župnici i svećenici ističu kako je potrebno nešto jer su ljudi gladni… jer ljudi traže…. 
 
 James Hugs: srž problema predstavlja obraćenje , on naglašava karizmatske darove i krštenje u Duhu Svetom jer oni dovode do obraćenja, promjene srca i uma. Obraćenje jest promjena a promjene su uvijek rizične zastrašujuće i neugodne. 
 
 
 Matehew Linn: razlikuje «predevangelizacijski i postevangelizacijski» vid počivanja u Duhu. Prije se čovjek otvara da može slušati Božju riječ, a nakon toga da može donositi plodove. 
 Vjersko iskustvo je osjećaj i razina svijesti Boga koji izazivaju spontanu reakciju; nerijetko popraćeno objavom, nadahnućem, vizijom ili obraćenjem. 
 
 Svjedočanstva o počivanje u Duhu : 
 PREPLAVLJENOST DUKOM, PADANJE POD SILOM, POČINAK, BLAGOSLOV… 
 
 «Čini se da dok počivam u Duhu tjelesne i psihološke funkcije bivaju usporene dok se duhovna osjetljivost pojačava u doticaju s Gospodinom….» 
 
 Jedan psihijatar reče: «Čini se da je riječ o vanjskom očitovanju predaje nutarnjeg bića Gospodinu.» 
 
 Počivajući u Duhu osoba je intenzivno usmjerena na Gospodina. 
 
 Spontano padanje u Duhu je ono bez posrednika , a može biti i 
 posredovano- potaknuto. 
 
 Spominjemo se, Bože, tvoje dobrote 
 usred Hrama tvojega. 
 Ps 48,10 
 
 
 Jahve će te vodit' bez prestanka, 
 sitit će te u sušnim krajevima. 
 Iz 58,11 
 
 
 Dođite, prignimo koljena i padnimo nice, 
 poklonimo se Jahvi koji nas stvori! 
 7Jer on je Bog naš, 
 a mi narod paše njegove, ovce što on ih čuva. 
 Ps 95,6-7 
 
 
 Dragovoljna prostracija : 
 -Jedan od njih vidjevši da je ozdravio, vrati se slaveći Boga u sav glas. 16Baci se ničice k Isusovim nogama zahvaljujući mu. A to bijaše neki Samarijanac. 
 Lk 17,15-16 
 
 
 Zato prigibam koljena pred Ocem, 15od koga ime svakom očinstvu na nebu i na zemlji: 16neka vam dadne po bogatstvu Slave svoje ojačati se po Duhu njegovu u snazi za unutarnjeg čovjeka 
 Ef 3, 14-16 
 
 
 
 I ode malo dalje, pade ničice moleći: "Oče moj! Ako je moguće, neka me mimoiđe ova čaša. Ali ne kako ja hoću, nego kako hoćeš ti." 
 Mt 26, 39 
 
 
 Ne namjerna prostracija – a) duhovni sukob : 
 
 ..kadli u pol bijela dana na putu vidjeh, kralju, kako s neba svjetlost od sunca sjajnija obasja mene i moje suputnike. 14Pošto popadasmo na zemlju, začuh glas što mi govoraše hebrejskim jezikom: 'Savle, Savle, zašto me progoniš? Teško ti se protiv ostana praćakati.' 
 Dj 26, 13-14 
 
 
 Što? Zar Apis pobježe? 
 Tvoj se Bik ne odrva?" 
 Da, Jahve ga obori! 
 Jr 46, 15 
 
 4Znajući sve što će s njim biti, istupi Isus naprijed te ih upita: "Koga tražite?" 5Odgovore mu: "Isusa Nazarećanina." Reče im Isus: "Ja sam!" A stajaše s njima i Juda, njegov izdajica. 6Kad im dakle reče: "Ja sam!" - oni ustuknuše i popadaše na zemlju. 
 Iv 18, 4-6 
 b)Preplavljenost u vrsti ekstaze: 
 I dok su trubili i pjevali složno kao jedan i jednoglasno hvalili i slavili Jahvu, podižući glas uz trube, cimbale i druga glazbala, hvaleći Jahvu "jer je dobar i jer je vječna njegova ljubav", oblak ispuni Dom Jahvin. 14Svećenici ne mogoše od oblaka nastaviti službe: slava Jahvina ispuni Božji dom! 
 2 Ljet 5, 13-14 
 
 8Ostadoh sam gledajući to veliko viđenje; onemoćah, lice mi problijedje, iznakazi se, snaga me ostavi. 
 9Začuh glas njegovih riječi, i kad razabrah glas, onesvijestih se i padoh licem na zemlju. 
 Dn 10, 8-9 
 
 Taj blijesak na sve strane bijaše poput duge što se za kišnih dana javlja u oblaku. To bijaše nešto kao slava Jahvina. Vidjeh, padoh ničice i čuh glas koji mi govoraše. 
 Ez ,1,28 
 
 To viđenje koje gledah bijaše kao viđenje što ga vidjeh kad dođoh da uništim grad i kao viđenje koje vidjeh na rijeci Kebaru. Padoh ničice. 
 Ez 43,3 
 
 Kad ga vidjeh, padoh mu k nogama kao mrtav. A on stavi na me desnicu govoreći: "Ne boj se! Ja sam Prvi i Posljednji, 
 Otk 1,17 
 
 
 Silna su djela Jahvina, 
 nek' razmišljaju o njima svi koji ih ljube. 
 Ps 111,2 
 
 
 Stanje ekstaze je čini se slično ali ne jednako današnjem iskustvu počivanja u Duhu. 
 Pentakostalci- naglašavaju padanje i prostraciju pred Bogom. 
 Kada slušamo o dramatičnim ozdravljenjima srca nam se još više pune glađu za Bogom. 
 
 
 Na vrutke me tihane vodi: 
 
 Neće više gladovat' i žeđati, 
 neće ih mučiti žega ni sunce, 
 jer vodit će ih onaj koji im se 
 smiluje, 
 dovest će ih k izvorima vode. 
 Iz 49,10 
 
 9Kušajte i vidite kako dobar je Jahve: 
 blago čovjeku koji se njemu utječe! 
 Ps 34,9 
 
 I Riječ tijelom postade 
 i nastani se među nama 
 i vidjesmo slavu njegovu 
 - slavu koju ima kao Jedinorođenac 
 od Oca - pun milosti i istine. 
 Iv 1,14 
 
 
 Počivanje se može dogoditi dok smo sami, u manjoj ili većoj skupini, dok stojimo, sjedimo ili ležimo. Sa i bez posrednika. 
 To je osjećaj bestežinskog stanja. 
 Blagi osjećaj mora do dubokog ozdravljenja i preobraženja. To je osjećaj silne ljubavi. 
 
 A Bog svake milosti, koji vas pozva na vječnu slavu u Kristu, on će vas, pošto malo potrpite, usavršiti, učvrstiti, ojačati, utvrditi. 
 1 Pt 5,10 
 
 Blagoslivljaj Jahvu, dušo moja, 
 i sve što je u meni, sveto ime njegovo! 
 Ps 103,1 
 
 Karl Rahner je rekao da će kršćanin budućnosti biti mistik ili ga uopće neće biti. 
 
 Prepreke za počivanje u Duhu: 
 
 -skeptičan stav  -intelektualni pristup vjeri  -strah od nepoznatog  -strah od pada  -strah od nesvjestice  -strah od gubitka nadzora  -pomanjkanje želje strah od Božje blizine  -strah od predanja  -tjelesne poteškoće: epilepsije, štap  -negativne asocijacije na počivanje na leđima  -ozbiljna emocionalna trauma  -pomanjkanje pouzdanja u Boga  -pomanjkanje povjerenja u ljude  -trudnoća 
 -strah od mističnog iskustva -
 
 
 
 
 Gospodin je Duh, a gdje je Duh Gospodnji, ondje je sloboda. 
 2 Kor 3,17 
 
 
 Ovo izlaganje sam napravio da bih malo približio pojam počivanja u Duhu. 
 Naravno da sve ovo nije palo s neba, naime ovo sam pripremio po knjizi: 
 POČIVANJE U DUHUkoju su napisali otac Robert DeGrandis SSJ i Linda Shubert , izdanje 2001. godine. Nisam siguran da postoji još koja knjiga ovakove vrste koja opisuje počivanje u Duhu na jedan ovako teološko- biblijski način. Ovo izlaganje posvećujem svima onima koju su to iskustvo doživjeli i onima koji će ga doživjeti. 
 Kako je istakao i otac Robert potrebno je obraćenje, da to je teško, ali kad se osoba obrati tada se nalazi na izvoru milosti. 
 Gospodnji Duh oslobađa kako kazuje posljednji citat. 
 BVB 
          
  
            
           |