Prije svega lipi pozdrav Musavi!
musavi napisao:
Eto frane, mozda si impresioniro druge forumase duzinom svog posta, ali sadrzajem ocito nisi jer ko sto kazu nisu ga mogli ni procitat.
Nisan ovde da impresioniram druge, već da razotkrivam tvoje neznanje. U nekoliko san navrata to učinio, kad to kažen onda mislin na one "bisere" koje si do sada izvalio.
musavi napisao:
Ogromni post od tuđih citata može složit svatko..
Možeš probat?
musavi napisao:
mene više impresioniraju jezgrovitost i jasnoca, a tog u tvom postu nema nimalo.
Mene impresionira ono što jest.
musavi napisao:
Odgovorit cu ti jos ovo, al ak ne pocnes suvislo i citljivo pisat sumnjam da ce mi se dat dalje.
Lol. Znaš šta znači rič "suvislo"? Jesi li do sada našao nešto nesuvislo u mojim postovima? Ja kod tebe jesan, i to dosta toga. Zato ti to "nabijam na nos". Te tvoje "bisere".

musavi napisao:
Tvoj stil cjepkanja tema, cjepidlacenja oko rijeci i govorenja kroz tuđe citate je naporan i za citanje i odgovaranje. Lijepo pisi svojim rijecima, a ne dugim citatima koji svaki otvara 100 zasebnih tema i pojmova. Pisi svojim rijecima, makar navodio tudje argumente i njihov izvor. Ne moras pisat svoje misli, ali pisi TI u kontekstu OVE rasprave. Ako se ne mozes izrazit osim tako da citiras druge, ako ne mozes cak ni tudje ideje sazet i prenijet svojim rijecima, pa, to mi je cak malo zalosno.
Keee? Da ja ovde pišem privatne mudrolije? I to zato jer se tebi tako sviđa? Nikada. Ti samo piši privatne mudrolije, još ćeš se više osramotit.
musavi napisao:
Na stranu to sta je raspravljanje preko tuđih citata protiv svih pravila pristojnosti i razumljivosti u raspravi.
Onda ti nikad nisi vidija kako ozbiljna rasprava izgleda.
musavi napisao:
Dakle, tamo gdje se tvoji odgovori sastoje iskljucivo od stranica i stranica nejasnih citata koji razvodnjuju raspravu, necu ti ni odgovarati.
Tebi sine, tebi su nejasni. Meni nisu.
musavi napisao:
Sroci sta je tamo receno svojim rijecima (navodeci izvor ideje), pa mozda mozemo popricat.
Baš ćeš ti određivat kako i šta ću ja citirat, a šta ne. Pih, svašta!
musavi napisao:
Nemoj me krivo shvatit, procitao sam tvoje citate i jasni su mi..
Znaš da nisan siguran koliko je od toga svega tebi jasno, poslije onih bisera šta si ih izvalio.
musavi napisao:
Sto se tice Spinoze i filozofa koji misle da on nije bio u pravu, za SVAKOG filozofa mozes nac 59 filozofa koji misle da on nije u pravu. I?
Da probamo? Možeš spomenuti 59 filozofa koji se ne slažu s Peterom Kreeftom? Moram zlobno primjetit da još sada nisi sposoban pronaći tri filozofa koji shvaćaju vječnost kao i ti.
musavi napisao:
S druge strane sumnjam da mozes nac 59 (ili mozda i jednog) koji misli da je
argumentum ad populum logički valjan.
Da je ovde spomenuto bilo kojih 59 ljudi, prizanajem. Ovde je spomenuto 2400 godina filozofije. Ovde su spomenuti upravo "zastrašujući" umovi, nije ovde spomenuto 59 pekara ili možda 59 kuhara. Nikada. Uopće je glupo da tu snagu umova uspoređujem npr. sa tvojim mišljenjem.
musavi napisao:
O tome vise nemam sta rec, osim da mi je smijesno sta moram posebno objasnjavat da mislim da "s kim se više ljudi slaze" nije mjerilo istine, a kamoli vrijednosti neke ideje.
Meni je do istine, a ne tko sa sa kime slaže. Naravno, držim da su ovi umovi daleko bliže istini od npr. tebe. Lol.
musavi napisao:
"Vjecnost" u normalnom, govornom jeziku iz rijecnika znaci "beskonacno dugo". To nije sporno, pogledaj u rijecnik.
Pogledao san, i šta san vidija? Nije mi problem ponovit;
Vječnost Božja mora se shvatiti prema svojoj biti kao apsolutno trajanje bez nastavka koje nije samo bez početka i svršetka, nego sadašnjost koja sama sebe uvijek posjeduje, koja ne poznaje neko ranije i neko kasnije »stoji u sebi samoj«. Utoliko je viečnost jednostavna punina bitka. Karl Rahner & Herbert Vorgrimler "Teološki rječnik"
Filozofski, vječnost ne znači jednostavno beskonačno trajanje (u koje se onda na psihologizirajući način mogu staviti, primjerice, »vječne«, »bezvremenske « logičke i etičke istine), nego bezuvjetnu stvarnost koja se ne gubi u uvjetima vremena (nastajanju i nestajanju). Alois Halder "Filozofijski rječnik"musavi napisao:
Kad sam prico o smislenosti zivota u raju, nisam htio komplicirat s filozofskom terminologijom, jer to nije bila poanta. Pa sam tu rijec koristio zdravorazumski, ali, znajuci da vecina (ali ko sta vidis ne svi) teologa vjecnost shvaca kao "bezvremenost", naglasio sam da bi se tu dalo raspravljat i da karikiram da bi jasnije opisao ono sta zelim rec (da raj nije nuzno smislen).
Šta je to "zdravorazumski"? To san te već pitao, i to si već jednom spomenuo;
musavi napisao:
Sasvim je jasno da "vjecno" u prirodnom zdravorazumskom jeziku znaci prvenstveno "beskonacno dugo"..
musavi napisao:
Ne vidim sta si reko protiv toga.
Pa to san rekao, da ne postoji takav raj;
musavi napisao:
Meni osobno vjecni zivot u kojem je sve predoređeno i rijeseno i sretno izgleda totalno besmislen. Nakon prvih 12 milijuna godina bi mi stvarno bilo dosta, pozelio bi neku promjenu, neki kraj.
Zar nisi vidija koliko san ti puta prigovorio protiv ovog?
musavi napisao:
Ti se tu zgražas i cudis i citiravas vec dva ogromna posta, a nisi sposoban izravno i lijepo odgovorit na ovo sta sam ti vec nekoliko puta kratko i jasno rekao. U cemu je problem? Citiraj ovo gore u cjelini bez da cjepkas, i reci sta ti nije jasno.
Nisan li spomenuo, nije mi jasno kakav je ovo raj;
musavi napisao:
Meni osobno vjecni zivot u kojem je sve predoređeno i rijeseno i sretno izgleda totalno besmislen. Nakon prvih 12 milijuna godina bi mi stvarno bilo dosta, pozelio bi neku promjenu, neki kraj.
musavi napisao:
Dodatno mi je smijesno sta se također već dva posta istovremeno zgražaš da ne razumijem točno vječnost i šta uopće mislim da se vječnost moze razumit.
Može li se vječnost razumit?
musavi napisao:
Oko problema zla se i dalje pjeniš oko terminologije.
Da tebi netko spomene da je zlo u biti neuspjeh šta bi mu ti rekao? Ti si to spomenuo sićaš se? Citiram;
musavi napisao:
Ak ti je toliko bitno kojim imenom zovemo stvari, rado cu ti se prilagodit i rec da za ateiste postojanje neuspjeha i patnje nije filozofski nerjesivo pitanje niti protuargument protiv ateizma, a problem "zla" u krscanskom smislu se za ateiste ni ne javlja. Jesi s tom formulacijom zadovoljan?

musavi napisao:
Ko sta sam od pocetka jasno govorio, da, zlo i patnja su "problem" za sve ljude, u smislu da se moraju protiv njih borit. Da, moze se pitat "otkud to", i za to pitanje se moze rec da je filozofski problem.
Koliko san ja razumio tvoje rečenice, ti ne samo da si rekao kako zlo nije filozofski problem za ateiste, već si spreman ukinut i sam pojam zla. Citiram;
musavi napisao:
Zlo i patnja je nesto s cim se i nevjernici ko ja moraju mucit i borit, jasno, ali, za razliku od vjernika, ateistima postojanje patnje i zla ne predstavlja filozofski problem niti je argument protiv ateizma.
Već nakon ovog bisera san ti spomenuo;
Fran26 napisao:
Nisan sklon da ti ovo virujen. Pitanje zla jest filozofsko pitanje i filozofski problem.
Postojanje zla je problem koji muči čovjeka kroz čitavu povijest ljudskoga roda. Nema čovjeka na kugli zemaljskoj koji ga nije okušao na vlastitoj koži. To je problem što muči i cijelu povijest filozofije i morala. Njime se bave svi etičari i gotovo svi filozofi. Taj isti problem izaziva pažnju i svih religija svijeta te svaka od njih muku muči s njime. To je ujedno i najbolniji problem čovječanstva. Ništa nije bolnije od zla što uporno pritišće i dušu i tijelo. Svi od njega i zbog njega zlopatimo i na njemu polažemo životni ispit. Živan Bezić "Crkva u svijetu, Prosinac 2006."Mi se možemo, i mi se jesmo složili od samog početka da se zlo ne može uzet kao argument protiv ateizma. Naravno, u smislu da ateist ne priznaje Boga. Ali oko ovog podebljanog dijela, citiram; "ateistima postojanje patnje i zla ne predstavlja filozofski problem" tu se ne možemo složiti. Zato to jest jedan od tvojih bisera.
Kasnije si izvalio još veći biser;
musavi napisao:
Ak ti je toliko bitno kojim imenom zovemo stvari, rado cu ti se prilagodit i rec da za ateiste postojanje neuspjeha i patnje nije filozofski nerjesivo pitanje niti protuargument protiv ateizma, a problem "zla" u krscanskom smislu se za ateiste ni ne javlja. Jesi s tom formulacijom zadovoljan?
Zlo i neuspjeh je jednako?

musavi napisao:
Ali to nije "problem" za ateiste na isti nacin ko za vjernike, jer ateisti na to pitanje imaju odgovor i ne moze ga se upotrijebiti kao protuargument za ateizam.
Naravno. Slažemo se, možda već deveti put. Samo, kažeš da ateisti imaju odgovor na pitanje zla, koji bi to odgovor bio?
musavi napisao:
To sam jasno reko, a ti tu cjepkaš i citiras i zgražaš se nad mojom glupošću, ali koliko vidim ovo se slazes. Vec dva posta.
Ti se ne bi zgražao da ti netko kaže kako zlo nije filozofski problem za ateiste, te kako je zlo u biti neuspjeh?
musavi napisao:
Kolko vidim jedino se ne slazes s ateistickim odgovor na pitanje zasto postoji zlo - ne da mislis da ga nemaju, nego da nije tocan. Ne vidim zasto nismo to mogli fino i jasno rec, i onda ko ljudi raspravljat je li ateisticki odgovor prihvatljiv. Cini mi se da je tebi razgovor to drazi sto je nejasniji i sto se vise vrti u krug.
Ne slažem se da je neuspjeh zlo. Ne slažem se da pitanje zla nije filozofski problem za ateiste. Ne slažem se tvojim odgovorom koji kaže, citiram;
musavi napisao:
..zlo i patnja postoje jer smo nesavrsena i ranjiva bica u svemiru kojeg nije briga za nas.
...očito da čovjek, dok Boga odbacuje zbog zla i trpljenja, istovremeno nesvjesno s njime računa, jer u protivnome njegov protest ne bi imao smisla. Drugim riječima, ako se prihvaća ateizam i odbacuje vjera u Boga, zašto se ne prihvaća besmisao prirodnih katastrofa? Zašto se još protestira protiv zločina što ih ljudi čine protiv ljudi? Ako uistinu nema nikakvog Boga, onda je sve dobro ili zlo tako kako već jest. Ako nema suca, nema ni optužbe. Ako nema optužbe, nema ni smisla žaliti se. Ako nema smisla žaliti se, protest ljudi protiv nepravde svijeta gubi svoju motivaciju. Ivan Devčić "Pred Bogom blizim i dalekim"Ako nema Boga, onda nema ni zla. Jer, postavlja se pitanje šta je to zlo? Ako nema Boga, onda sam ja bog, rekao bi Dostojevski. Doista tako jest.
musavi napisao:
Cjepidlacit oko definicije "zla" mi se ne da
Daj da barem onda probamo razjasnit: jel zlo isto što i neuspjeh ili nije?
musavi napisao:
svatko normalan ko cita ovo zna se sta se misli - zlo kao nemoralna djela i patnju (prema ljudskim mjerilima) ateisti lako objasnjavaju; nesavrseni smo a svemir nije briga za nas.
Kako glasi definicija zla za ateista, i zašto je za ateista upravo to zlo?
musavi napisao:
Sto se tice Eutifrona, upoznat sam s odgovorom W.L. Craiga, no mislim da samo pomice problem a ne rjesava ga. Izlozi taj odgovor ukratko svojim rijecima, ako zelis moje misljenje.
Upravo ova rečenica potvrđuje moje sumnje, koje san izrazio nekoliko rečenica prije, u ovom istom postu, citiram;
Fran26 napisao:
Znaš da nisan siguran koliko je od toga svega tebi jasno...
Ako Bog postoji, onda može postojat samo na ovaj način;
God is absolutely simple. (De fide.)
There is only One God. (De fide.)
God is absolutely immutable. (De fide.)
God is eternal. (De fide.)
God is absolutely perfect. (De fide.)
God is actually infinite in every perfection. (De fide.)
God is absolute Veracity. (De fide.)
God is absolute ontological Goodness in Himself and in relation to others. (De fide.)
God is absolute Moral Goodness or Holiness. (De fide.) Ako postoji Bog, on nužno mora biti takav. Ili ti tvrdiš drugačije? Metafizička sastavljenost bića i Božja jednostavnost nisu ti baš jasne? Mogu pomoću nekoliko pitanja provjeriti koliko to razumiješ?
musavi napisao:
Ili mozda zelis da ti dam video koji odgovara na taj video?
Stavi ga, da vidimo o čemu se tu radi.
musavi napisao:
Matej 7:5 kaze "Licemjere, najprije izvadi brvno iz svoga oka pa ćeš tada jasno vidjeti kako da izvadiš trun iz oka bratova".
Dakle, modernim jezikom receno, "ne igraj se policajca u tudjim zivotima dok ne sredis svoj". Stvarno nisam mislio da kod tako poznatog i jasnog biblijskog citata nekom nece biti jasno na sta mislim, jos pogotovo kad navodim i mjesto u bibliji! Citat je tolko poznat da mi ga je bas dosadno navest u originalu pa sam ga "preveo", al sam stavio mjesto u bibliji za svaki slucaj da se zna na sta mislim. Nije mi palo napamet da ce neko stvarno pomislit da stvarno mislim da to u bibliji tocno tako pise na mjestu koje sam sam naveo. Ocito stvarno mislite da sam idiot. Jao.
Nisi dobro citirao. Ti si citirao ovako, citiram;
musavi napisao:
Al ko sta kaze Biblija, "ne treba se igrat policajca u tudjim zivotima" (Matej 7:5).
To nije ispravno citiranje. Mt 7,5 kaže;
Mt 7,5 Licemjere, izvadi najprije brvno iz oka svoga pa ćeš onda dobro vidjeti izvaditi trun iz oka bratova!Ako si želio navesti kako si sada opisao, onda si tribao napisat ovako;
Ne igraj se policajca u tudjim zivotima dok ne sredis svoj (usp. Mt 7,5).
Ili neki drugi primjer;
Bog nas nije došao suditi, nas jadnike na ovom svitu, Bog je došao spasiti (usp. Iv 3,16).
Iv 3,16 Uistinu, Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca da nijedan koji u njega vjeruje ne propadne, nego da ima život vječni. Vidiš sada razliku? Razlika između ispravnog i krivog citiranja je golema. Nikad se ne "dira" u sam citat onako kako si ti citirao. Ili ti tvrdiš drugačije, tvrdiš da si dobro citirao?
musavi napisao:
Ajmo sad na jedini zanimljivi dio tvog posta, gdje pricas o tome ima li zivot bez boga smisla. I tu bacas nepotrebnu hrpu citata, ali nesto kazes i svojim rijecima...
Znači, ti bi raspravljao samo kad su privatne mudrolije u pitanju. Ne znaš da to šta san ja pisao ne vrdi ni pišljiva boba (ma šta ta izreka značila), ako iza mene ne stoje autoriteti.
musavi napisao:
Ja mislim da nema boga, i ne vidim sta je tu uzasno, iako ocito da me to manje bedira nego sta bi tebe. Bitni su mi zivot, brat, sestra, moral, ljubav, stvarnost itd. Nisu mi manje bitni jer ne traju vjecno, nego vise. Zivim da se veselim dragim ljudima, da shvatim i dozivim zanimljive stvari. Oslanjam se na ljude oko sebe, i zelim da se oni mogu oslonit na mene. Ne vidim zasto bi se u toj situaciji morao htjet ubit.
Opet mi se potvrđuju sumnje koje san naveo na početku posta;
Fran26 napisao:
Znaš da nisan siguran koliko je od toga svega tebi jasno....
musavi napisao:
Niti si ti objasnio zasto mislis da je tako, iako ocito iskreno tako mislis. To me zainteresiralo, ajde mi to malo objasni. Pusti sad ovaj ostatak posta, nije to bitno. Tu sam prvi put osjetio neke iskrenosti i osobnosti u tvojim postovima. Ajde, tu mi pojasni svoje misljenje, ovo sve drugo cemo stavit sa strane. Zasto bi se trebalo ubit ako nema boga? Lijepo, iskreno, bez citata mi reci, ko sta pises ovdje.
Ako ti Dostojevski, Tolstoj, Devčić, Nietzsche, Schopenhauer, Wittgenstein, Ratzinger nisu mogli objasnit, i mogao bi ovde još navesti: Bonhoeffera, Guardinija, de Marca, Simone de Beauvoir, Sartrea, Camusa, Any Rand..., no pitam se bi li bilo koristi, i bi li ti oni mogli objasnit? Ako ti Fichte u ovom odlomku nije bio jasan;
Da samo jedem i pijem da bih opet mogao ogladnjeti i ožednjeti, pa jesti i piti tako dugo dok me podno mojih nogu proguta otvoreni grob i dok sam ne bih kao hrana isklijao iz zemlje? Ja da stvaram bića sebi jednaka da bi i ona jela i pila i umirala, pa ostavljala za sobom bića sebi jednaka koja će činiti isto što sam već ja činio? Čemu ta kružnica koja se neprestano vraća sama u sebe, ta igra koja uvijek opet iznova započinje na isti način i u kojoj sve nastaje da bi nestalo, i nestaje da bi samo opet moglo nastati kao što je već bilo; to čudovište koje neprestano samo sebe proždire da bi sebe opet moglo roditi, i koje se rađa da bi sebe opet moglo proždrijeti? Nikada to ne može biti određenje mojega bića i nikakva bića. Johann Gottlieb Fichte "Odabrane filozofske rasprave" Onda ti ja još manje mogu biti jasan. Nažalost.
musavi napisao:
Al ak mi ne bude dovoljno zanimljivo (bez ljutnje, cisto ak mi se nece dat), ovo bi mogo bit i moj zadnji post.
Znači, postoji mogućnost tvog odlaska.
