www.tebe-trazim.com

Pusti samosažaljenje kameno, Duh Sveti će nastanit...srce tvoje ranjeno
Sada je 20 lip 2025 09:35

Vrijeme na UTC [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 396 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 40  Sljedeće
Autor Poruka
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 07 lis 2014 20:12 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 22 ruj 2014 20:58
Postovi: 86
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
GoranM napisao:
hodocasnik napisao:
Onda ti valjda nije teško navesti tko u akademskim krugovima prihvaća taj budistički tekst kao sistematizaciju yoge. Sličnih i sličnijih tekstova ima u budizmu i u hinduizmu prije Patanjalija, ali se njega navodi kao onog koji je to sistematizirao i skupio u jednoj sutri.

Budisticki tekst koji spominjem je vrlo slican po sistematizaciji, nije samo neki zolirani fragment koji se eto podudara.

U (posebno vajrayana u slucaju hatha joge) budizmu se nece nuzno koristiti ista terminologija. No to je sporedno, rožarij ili krunica ne opisuju razlicite stvari. Ako nesto opisuje slicnu metodologiju, sistematizaciju, stanja itd, dolazi iz slicnog vremenskog perioda i iz istog geografskog podrucja ako je povezati 2 i 2.




Kada ideja o tome da budizam daje sistematizaciju joge postane akademski mainstream, onda možemo govoriti da je to što ti tvrdiš istina. Sve do tada, u znanosti ostaje neprepoznato to što si ti spojio 2 i 2:) Također, ostavlja jako loš dojam ako fraBlaževiću prigovaraš da nije dovoljno znanstven i na akademskoj razini, dok u isto vrijeme ti ne uvažavaš ono što je redovito gradivo na fakultetima gdje se predaje indologija. Zato da ponovim, kada Blažević ili bilo ko drugi tvrdi da nema joge bez hinduizma, onda se poziva baš na tu činjenicu da se sistematizacija joge dogodila unutar hinuizma i da taj Patanjalijev tekst predstavlja jedan od temeljnih tekstova u hinduizmu. To onda još znači da je utjecaj bio dvosmjeran, pa se ni današnji hinduizam takav kakav jest, ne može zamisliti bez joge.

U stvari "Nema joge bez hinuizma niti hinduizma bez joge" je izrekao Rabi Maharaj, obraćenik na kršćanstvo, koji je iz obitelji gdje su generacijama njegove pretke štovali kao jogine i bogove. Njegovo znanje i uvide o tome ne možeš negirati time što ga proglasiš kršćanskim apologetom i pristranim, posebno ne ako se uzme u obzir koliko je tvoje pisanje pristrano.

Citat:
Mi vecinom pod jogom ovdje podrazumjevamo hatha jogu. Ona medjutim je vise u praksi definirana specificnim hatha jogickim spisima nego patanjalijem. No desilo se u moderno vrijeme nesto zanmljivo. A to je da se uzimaju tehnike iz tih tekstova (hatha joga pradipika, siva samita itd) pa ubacuju u kontekst joga sutri kao temelja. medjutim ti tekstov imaju vlastite ponesto drugacije sistematizacije i stupnjeve i sami nisu puki komentar na joga sutru niti joga sutra sama govori o tim praksama.

Zasto kako i gdje je doslo do tog poistovjecivanja je pitanje koje bi zahtjevalo malo istrazivanja da ne kazem nesto pogresno nagadjajuci, no ne bi me zacudilo da je i to proizvod neohindu renesanse i redefiniranja naciionalnog i vjerskog bica tamo negdje od drugog kolonialnog razdoblja (viktorianskog i dalje) pa do danas.

U neku ruku mozes usporediti sa starim zavjetom i krscanstvom. Krscanstvo sebe definira na osnovi starog zavjeta, no upitno je kolko se stari zavjet sam bavi krscanstvom. Isto kao sto mormoni sebe definiraju na krscanskim korjenima, ali ih krscani bas ne smatraju vjerodostojnim.

Odnosno to sto se danas joga poziva na Patanjalia ne znaci da bi se on sam sa time slozio.


Citat:
Zar ćemo se spuštati na tu razinu rasprave da Patanjalija ne smatramo hinduistom, zato što u njegovo vrijeme nije postojao termin hinduizam? Ili zar vede nisu dovoljan temelj da se određene sljedbenike tih tekstova prepozna po zajedničkim karakteristikama, bez obzira na razlike koje između njih postoje?

Nije pitanje samo termina nego i osjecaja hinduizma kao neke univerzalne religije. Joga (i joga sutra i kasnija hata joga) su sustinski sramana i tantrickog podrijetla, nisu vedskog. Utjecaji koji danas sacinjavaju hinduizam su u tim vremenima bili razdvojeniji, nije postojala niti indijska nacija niti jedinstvena religija. U vedski tradiciju su kontemplativne asketske ideje uvedene pod utjecajem lokalnih sramana tradicija koje su se vedskima cesto suprotstavljale, ali je metod odnosa prema tome uvijek kod brahmanista bila asimilacija pa su si oni tako prisvojili jogu i puno toga drugog sto nije njihovog izvora, no isto tako je ona nastavila egzstirati i van hinduizma, Mislim, ti sukobi su isli i do krvavih razmjera, ne mozes upotrebljavati danasnje osjecaje hinduske religije kao nekog jedinstvenog sustava na prijasnja vremena, kao niti indijske nacije uostalom sa svojih masu razlicitih jezika (od kojih mnogi vrlo bitni nisu uopce indoeuropski), etniciteta, kultura itd.

Da, vede se danas smatraju onime sto definira nesto hinduizmom, no opet - to je danas kad hinduizam kao pojam uopce postoji. Takodjer, kako rekoh prakse kakve se opisuju u joga sutri postoje i unutar i van hinduizma, ne mozes jednostavno izbaciti iz prise one izvanjske, posebno kad su starije, da bi se odrzala neka fiktivna slika razvoja dogadjaja.

Kad vec pitas za "akademske krugove" nitko ozbiljan u njima ne misli danas da je joga vedskog porjekla. Pa samim time ako vede smatramo onime sto definira i veze hindusku od nehinduskih zajednica ona ne moze biti hinduska. Moze samo biti hinduizirana i prakticirana i unutar hinduizma, ali ne ponikla iz njega niti prisutna samo u njemu.

Jedini koji danas jos tvrde da su to sustinske vedske prakse i da se radi o jedinstvenoj autohtonoj tradiciji su vjerski fundamentalisti, a kako je u zadnje vrijeme jako ojacala ekstremna desnica u Indiji (koja kao i svaka ima bliske veze sa religijom) to sve vise prodire u javnost i potenciraju se svakakve nesuvisle pseudoznanstvene teorije. No van tog specificnog politicko-fundamentalistickog kruga, kao medju zapadnim indolozima i sekularnim indijskim nitko nema sumnje da se tu radi o razlicitim stvarima.



Koga briga za "osjećaj" hinduizma ili indijske nacije.. Ja ti to uopće nisam spominjao. Također vjerojatno si vidio da nikog ovdje ne zanima za korijene joge ili međuutjecaje na indijskom tlu, koje ni jedna znanost ne može do kraja razlučiti. Baš zbog te isprepletenosti utjecaja znamo da je hinuizam dao dominantan pečat jogi kakva je došla do današnjih dana. Budizam definitivno nije jer je praktički prestao postojati u indiji. TAkođer se zna da joga kao hinuistički termin je postojao prije Bude, pa je pitanje koliko toga je on sam i njegovi sljedbenici pokupili iz hinduizma, tumačeći termine u skladu sa svojim pristupom. I zato je opravdano reći nema joge bez hinduizma, i to bi trebalo pošteno reći svima koji dolaze vježbati. Kad bi bilo poštenja a ne samo nastojanja da se zaradi..

Opet, pojam hinduizam je nevažan jer postoji set vjerovanja koji se oslanja na vede. I kao što je domicilna magijska i okultna religioznost preko joge ušla u hinduizam, tako je i hinduizam sa svojim dharmičkim pristupom utjecao i na jogu i na sve druge religije koje su nastale na tlu Indije.

Također, nisam ništa pitao za akademske krugove, a posebno nisam tvrdio da je joga vedskog porijekla. Prethodno sam objasnio zašto to nije ni važno, još da odgovorim - ovo što tvrdiš da su joga i hinduizam različite stvari je jednostavno neistina. Različiti izvori ne znači i različite stvari. Možeš li inače navesti otkud uopće taj termin joga, i o kakvom upregnuću se tu radi mimo hinduizma koji daje identičan cilj oslobađanja od kruga samsare? Čak i budizam preuzima isti cilj, samo ga tumači kroz svoje neteističko gledište.



Citat:
Uz to treba definirati na sto mislimo pod jogom. U nekom sirem smislu i katolicanstvo je bhakti (devocijska) joga.


Još bih ovo komentirao. Usporedbe su ti jako loše. Bhakti je štovanje.. pa bilo čega. Manje je važno važno koga će osoba štovati, od Kali koja pleše sa ljudskim lobanjama okačenima o pojas, ili Šive koji je za sotoniste verzija indijskog sotone, pa do Višnua ili niza drugih bogova. Također uloga jogija je da i njegova milost vodi osobu, u čemu se također može ogledati taj mnogobožački element u hinduizmu. Ne treba ni spominjati koliko je to nespojivo sa kršćanstvom i sa Biblijom..


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 07 lis 2014 20:32 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 22 ruj 2014 20:58
Postovi: 86
Podijelio: 1 zahvala
Zahvaljeno je: 5 zahvala
GoranM napisao:
hodocasnik napisao:
Nije prirodno ostajati u asanama jer takve statičke vježbe niti imaju za cilj poboljšanje cirkulacije niti snagu tijela. To mogu biti sporedni efekti ali statika nije način da se potiče cirkulacija nego je to kretanje. Također jačanje tijela yogom se samo uvjetno može shvatiti, budući da je do kraja istegnuto tijelo slabo tijelo. Ako ne vjeruješ probaj nakon yoge raditi iole ozbiljniji fizički posao, samo pazi da ti koji kralježak ne iskoči.. i još se izgubi :lol:

"Kršćanske meditacije na Bibliju" koje spominješ nemaju veze sa pražnjenjem uma kakvo se traži u yogi bez obzira da li se koncentrirali na svijeću ili što već kod ljudi koji vježbaju yogu prolazi. Također povlačenje svojih osjetila unutra kako prakticiraju u yogi, nije uopće prirodna stvar. Kako bi moglo biti prirodno na tim nekim stupnjevima se toliko izoliraju od okoline da nemaju kontakt sa stvarnošću pa ne osjećaju bol prilikom uboda igle i tome slično?

Ne radi se o tome je li ti namjera reklamirati yogu nego da ovakvim jednostranim pristupom kako ti i Goran pišete to postane neistinito, pa se nemoj čuditi što ljudi reagiraju sa averzijom. Nisam stigao pregledati sve što je pisano, ali sam primjetio na jednoj od stranica (potražiću to kad stignem, slabo vodim evidenciju :( sluga piše bitne stvari i niko od vas tada ne odgovara nego nastavljate sa optužbama ili sa ovom pričom što pišeš "nitko vam nista ne namece" i "prosvjećivanjem" bez da stvarno raspravljate.

Mogu biti i staticne i dinamicne pri cemu dinamicne mogu biti i repetitivna ponavljanja istih pokreta i kompleksniji slijedovi.

takodjer nije sito rastezes li se duze vrijeme staticno ili drzis neki fizicki naporan polozaj duze vrijeme poput polu cucnja, ili drugih opterecivanja drugih misicnih skupina.

Sto je jednostrano u Goranovom pristupu? Ne sjecam se da sam uopce pisali o praksi joge niti mislim da je tome ovdje mjesto, samo o nekim pogresnim povijesnim i inim tvrdnjama. takodjer daleko od toga da je sve sto se pod jogom prezentira jako vjerodostojno, iskreno, posteno itd. Samim time sto se radi o podrucju koje je neregulirano prilicno je izvjesno da ce se prodavati i puno magle. recimo vecina toga sto ovdje pisem i sto shvacate kao neki napad na crkvu bi i mnogi jogicari tako shvatili jer i jedni i drugi vole mistifikacije i laziranja povijesti da bi odrzali neku vlastitu mistificiranu sliku svijeta.

No ovo nije joga forum kako su mnogi lijepo primjetili pa to i nije rasprava kakvu ovdje uopce mozemo imati.


Vježbe mogu biti svakakve ali ipak se vježba da bi se što dulje moglo ostati u nekom položaju i napredni vježbači se razlikuju baš po tome što mogu duže zadržati položaj. Znači nisu primarno takve da bi bile za krvotok što tvrdi forumašica, nego da bi se moglo izdržati duge meditacije u kojima se nastoji ugasiti razmišljanje itd. itd.

A šta nije pristrano u tvom pristupu? Prethodno sam pisao koliko je dvolično drugima spočitavati manjak akademskog, a onda kad ti odgovara sam to zaobilaziti. Pored toga, vidio sam da si pisao kako Blažević griješi sa izjavom da se niko u indiji ne bavi jogom samo kao vježbom. I onda ti navedeš linkove gdje se istražuju medicinski aspekti joge. Ali to uopće ne govori da se ljudi bave samo radi vježbanja, čak i onaj primjer koji si spomenuo, gdje ti pitaš indijca zašto se bavi, on odgovara nešto da njegove privatne stavove razlikuje od stručnog rada. ZA indijce najčešće joga nije samo vježbanje nego ima i duhovnu dimenziju i Blažević je tu u pravu. Osim ako ne želiš zapeti za to da među nekoliko stotina milijona ljudi se nađe i onih koji su nereligiozni. Dakle ako shvatiš to Blaževićevo u apsolutnom smislu, što bi bilo apsurdno tako shvatiti.

Komentirao si Blaževića, Maharaja i koga već još, a oni pričaju o jogi. Niko od njih nije rekao da priča o povijesnom aspektu, tako da se nemoj čuditi što ne možeš ovdje raspravljati o jogi jer si ti sam promašio temu. U biti ne komentirajući @slugin upis i vjerojatno još više takvih, u stvari izbjegavaš raspravu.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 12 lis 2014 13:23 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 24 kol 2014 02:05
Postovi: 80
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
hodocasnik napisao:
Kada ideja o tome da budizam daje sistematizaciju joge postane akademski mainstream, onda možemo govoriti da je to što ti tvrdiš istina.

To jest akademski mejnstrim.

Uostalom cak ti i na wikipediji pise:

The origins of Yoga have been speculated to date back to pre-vedic Indian traditions, but most likely developed around the sixth and fifth centuries BCE, in the same ascetic circles as the early sramana movements.[8][note 1] The earliest accounts of yoga-practices are in the Buddhist Nikayas.[9] Parallel developments were recorded around 400 CE in the Yoga Sutras of Patanjali,[10] which combines pre–philosophical speculations and diverse ascetic practices of the first millennium BCE with Samkhya-philosophy. Hatha yoga emerged from tantra by the turn of the first millennium.[11][12]

Citat:
Sve do tada, u znanosti ostaje neprepoznato to što si ti spojio 2 i 2:) Također, ostavlja jako loš dojam ako fraBlaževiću prigovaraš da nije dovoljno znanstven i na akademskoj razini, dok u isto vrijeme ti ne uvažavaš ono što je redovito gradivo na fakultetima gdje se predaje indologija.

U stvari ono sto govorim dolazi iz akademskih indoloskih izvora. Sigurno ne dolazi iz religijskih buduci hinduisticki religijski obiljezeni autori jednako subjektivno i mitologizirajuce prikazuju stvari kao i krscanski apologoti pa onda prirodno zele i jogu (pa cak i budizam) u klasicnoj hindu asimilacijskoj taktici ugurati pod svoje. Upravo akademska, znanstvena povijest tvrdi drugacije.

Citat:
Zato da ponovim, kada Blažević ili bilo ko drugi tvrdi da nema joge bez hinduizma, onda se poziva baš na tu činjenicu da se sistematizacija joge dogodila unutar hinuizma i da taj Patanjalijev tekst predstavlja jedan od temeljnih tekstova u hinduizmu. To onda još znači da je utjecaj bio dvosmjeran, pa se ni današnji hinduizam takav kakav jest, ne može zamisliti bez joge.

Normalno da se moze zamisliti bez joge. ne treba se niti zamisljati jer postoje hindu skupine koje u potpunosti odbacuju jogu, koje kritiziraju jogu itd. Postoje jos uvijek u nekim izoliranim krajevima predstavnici klasicne relativno ciste brahmanisticke vedske religije prije nego je doslo do mjesanja sa ostalim utjecajima poput sramana i tantre (koji su izvor joge) i sve je to hinduizam. Dok s druge strane joga u budizmu nije hinduizam. Hinduizam definira slijedjenje veda, a ne slijedjene joge. mozes biti jogi bez hinduizma i hindus bez joge sto je kako rekoh opet fakticka cinjenica, a ne spekulacija.

Citat:
U stvari "Nema joge bez hinuizma niti hinduizma bez joge" je izrekao Rabi Maharaj, obraćenik na kršćanstvo, koji je iz obitelji gdje su generacijama njegove pretke štovali kao jogine i bogove. Njegovo znanje i uvide o tome ne možeš negirati time što ga proglasiš kršćanskim apologetom i pristranim, posebno ne ako se uzme u obzir koliko je tvoje pisanje pristrano.

Je, citao sam njegovu knjigu, prilicno smijesna. Ne go sto je do li krscanski apologet. Jednako kao sto kakav prepobracenik na jehove trazi u katolicanstvu sotonizam, mnogobostvo ili sto vec, to sve ide retrogradno nakon sto se prihvati neka ideologija pa se ostatak svijeta nastoji istumaciti na nacin da ju u nasim glavama podrzi i opravda.

Buduci ovo sto pisem dolazi iz povijesnih izvora koje upravo hindu autori najvise osporavaju posto im narusava religijski mit ne znam po kojoj osnovi ga nazivas pristranim. Vecina njih bi se prva slozila da je joga hindu porjekla itd (vjerojatno odatle i crpis svoje informacije). Osobno medjutim kada govorimo o povijesti zanima me samo sto povijesnicari govore i to oni koji nemaju religijsku agendu koja ih cini u najmanju ruku subjektivnim, a ponekad i prilicnim manipulatorima.

Citat:
Koga briga za "osjećaj" hinduizma ili indijske nacije.. Ja ti to uopće nisam spominjao.

Ali se spominjao hinduizam koji je kao drustvena identifikacija slicna, ne bas tako jednostavna drustvena relativno suvremena identifikacija.

Citat:
Također vjerojatno si vidio da nikog ovdje ne zanima za korijene joge ili međuutjecaje na indijskom tlu, koje ni jedna znanost ne može do kraja razlučiti.

Mozda, ali nekako vidim da se stalno govoreci kako ih ne zanima o istom raspravlja. Ako nekoga ne zanima onda niti ne sudjeluje u raspravi o tome, a niti moze razumijeti povijesne izvore, odnose pa niti definirati jogu u religijskom kontekstu.

Citat:
Baš zbog te isprepletenosti utjecaja znamo da je hinuizam dao dominantan pečat jogi kakva je došla do današnjih dana. Budizam definitivno nije jer je praktički prestao postojati u indiji.

Prestao je postojati u indiji, ali nije van nje. Recimo neki theravada-meditacijski ucitelji jugoistocne azije vjezbace uredno nazivaju jogijima.
Tibetanski budizam ima hatajogicku praksu koju takodjer poducava.

Razlog sto je nama najpoznatija (pa vecini i jedino poznata) joga koja dolazi iz hinduistickog zaledja je upravo zato sto se tamo ona vise sekularizirala i izdvojila iz religije. naime da bi radio takve prakse u tbetanskom budizmu moras prihvatiti cjelokupni religijski sustav i kompleksne prakse sa puno ritualistike, stovanja bozanstava, inicijacija od strane gurua isl u cemu su obicno onda hata (ne pod tim nazivom) prakse onda jedna od praksi u odredjenom broju tradicija Tibetanskog vajrayana budizma.

Ne mogu se gotovo nigdje (kazem gotovo jer jedna skupina takvog tipa ipak postoji) ucitii izolirano joga van tog religijskog konteksta.

Ali postoji i dalje i ako bas zelis mogu te uputiti gdje mozes uciti tibetansku budisticku jogu.

Citat:
TAkođer se zna da joga kao hinuistički termin je postojao prije Bude, pa je pitanje koliko toga je on sam i njegovi sljedbenici pokupili iz hinduizma, tumačeći termine u skladu sa svojim pristupom. I zato je opravdano reći nema joge bez hinduizma, i to bi trebalo pošteno reći svima koji dolaze vježbati. Kad bi bilo poštenja a ne samo nastojanja da se zaradi..

To je besmislen komentar jer govorimo o vremenima vedskog brahmanizma, sramana religija, tantre i raznih lokalnih kultova gdje jos nije formiran hinduizam kakvim ga danas prepoznajemo. Moderni hinduizam uz prihvacanje vedskog brahmanizma obiljezavaju reformski post-budisticki (i anti-budisticki) pokreti srednjeg vijeka koji su razvili niz strukturiranih tradicija, dali im filozofsku vjerodostojnost i prepoznatljivost, uveli mnogo ideja koje su razvili budisti itd. U biti tek tu mozemo tekstualno poceti pratiti sljedbe onog tipa kakve danas vidjamo po indijskim hramovima. Drugi moment je spomenuti homogenizirajuci neohinduski koji nastoji sve te razne sljedbe okupiti, najcesce pod plastem nekakve simplificirane neo-(advaita)vedante.

Budizam je povijesno gledano jednako izvor hinduizma kao i brahmanizam, tantra itd, ne postoji hinduizam pred-budistickog razdoblja.

A terminologija je prirodno slicna kada je jezik slican ili isti. Cak i u ranom budizmu kada se svjesno odlucuje za aktivne jezike, a ne tada vec mrtvi kodificirani religijski sanskrt radi se o srodnim jezicima termini su slicni (npr nirvana-nibbana). Normalna stvar. Kao sto se recimo na zapadu koristi termin meditacije kao prevod (prilicno los i neprecizan) dhyane (ali i dharane i kojecega drugog), a mozes ga naci odavno i u krscanskim izvorima i razbnim drugim.

Citat:
Opet, pojam hinduizam je nevažan jer postoji set vjerovanja koji se oslanja na vede.

Upravo tako - oslanja se na vede i oslanjanje na vede je ono sto definira hinduizam. Kako joga ne dolazi iz veda ona to i ne cini.

Citat:
I kao što je domicilna magijska i okultna religioznost preko joge ušla u hinduizam,

Domicinlna magijska i okultna religioznost nije preko joge usla u hinduizam. Joga se prakticirala u zatvorenim asketskim krugovima, nije religijska masovka. Danas je povratnom spregom sa zapada i sekularizacijom u samoj indiji daleko popularnija i poznatija u sirim masama nego je to ranije bio slucaj.

Okultnu magijsku religioznost bas i nemas previse u shramana izvorima. Ima je medjutim u tantrickim. Ali ima je i u atharva vedi, npr. Doduse atharva veda je i sama drugacija tradicija od ostalih veda i nije uvijek bila kanonska. S jedne strane bi mogli nalaziti slicnosti sa odredjenim tantrickim tradicijama koje su pak jedan od glavnih izvora joge. Sa druge strane drugi veliki izvor joge, shramane, se upravo atharva vedi najvise suprotstavljaju.

Jednostavno se ne mogu te stvari tako odjeljivati, pojednostavljivati i danasnje religijske grupacije i podjele seliti u drevnu proslost koja je izgledala vrlo, vrlo razlicito.

Citat:
tako je i hinduizam sa svojim dharmičkim pristupom utjecao i na jogu i na sve druge religije koje su nastale na tlu Indije.

I to je netocno pojednostavljivanje jer je "dharma" hinduizma i sama pod velikim utjecajem drugih.
Npr naglasavanje nenasilja je prije shramana (jainskih, budistickih) korjena. Ideal vegetarijanstva (iako nebas onako sveprisutan kako se nekad misli) je isto pod tim uticajem uz onaj ritualne brahminske cistoce, no recimo ima starijih vedskih tekstova gdje se preporuca ne samo jedenje mesa vec cak i govedine (a znamo kako sada stoji sa "svetim" kravama).

Zatim univerzalno prihvacen ideal ashrama, zivotnih stadija, je takodjer pod utjecajem shramana. Odnosno nastojanje da se sramana asketski ideali uklope u brahmanisticku cvrstu socialnu strukturu tako da ih se dozvoli, ali tek u kasnijim zivotnim razdobljima kad se odradilo drustvene obveze (a sto nikada nije bas previse masovno zazivjelo kako si znaju u idealiziranoj povijesti zamisljati suvremeni hindu vjernici).

Sami najstariji definirani tekstovi "dharme" (tj raznih ritalnih i drustvenih pravila, prvenstveno za brahmine) nisu dio izvornog vedskog korpusa i nastaju uglavnom vrijeme kada se budizam vec razvija, dakle ne prethode shramanama, a cesto su sa njima u direktnom sukobu.

Medjusobnog utjecaja sigurno ima, pa cak vec i kroz sukobe i suprotstavljanja, no tu nikako ne mozemo govoriti o hinduizmu posto vedski brahmanizam to nije.

Citat:
Također, nisam ništa pitao za akademske krugove, a posebno nisam tvrdio da je joga vedskog porijekla. Prethodno sam objasnio zašto to nije ni važno,

Vedsko porjeklo definira hinduizam.

Ako nesto nije vedskog porjekla nije nuzno za hinduizam niti je hinduizam nuzan za to nesto. Ako uz to egzistira kroz cijelu povijest pa do danas neovisno o hinduizmu nastojanje da se forsira iskljuciva povezanost to dvoje je cisto silovanje i povijesti i sadasnje socialno-religiozne stvarnosti.

Citat:
još da odgovorim - ovo što tvrdiš da su joga i hinduizam različite stvari je jednostavno neistina. Različiti izvori ne znači i različite stvari. Možeš li inače navesti otkud uopće taj termin joga, i o kakvom upregnuću se tu radi mimo hinduizma koji daje identičan cilj oslobađanja od kruga samsare? Čak i budizam preuzima isti cilj, samo ga tumači kroz svoje neteističko gledište.

katolicanstvo ima elemenata paganskih religija, neoplatonizma, vjerojatno dualistickih bliskoistocnih religija, mesijanskih zidovskih sekti svoga vremena, raznih ranijih zidovskih skupina i tumacenja itd.

Istovremeno svi ti elementi egzistiraju i van katolicanstva.

Jos gore ako govorimo o krscanstvu u cjelini gdje se niti unutar sebe ne mogu dogovoriti koliko se tih tradicijskih elemenata smatrati prihvatljivim, a jos manje koliko ce objektivno povijest sagledavati u trazenju takvih izvora.

Ako bi sada neki hindu apologet tvrdio da je krscanstvo nuzno paganizam, nema paganizma bez katolicanstva niti katolicatnstva bez paganizma zato sto ga prepoznaje u stovanju marije i obicajima ukrasavanja bozicnog drvca on bi s jedne strane vrlo subjektivno interpretirao stvari u apologezske svrhe, a s druge strane bio cinjenicno u krivu buduci em postoji paganizam bez ikakve veze sa krscanstvom em postoje krscanske crkve koje odbacuju mnoge tradicije koje neke druge prihvacaju itd.

I uporno govoris o nekom hinduizmu u vremenima kada ga nema. Ako se vec pozivamo i ja i ti na akademske izvore onda se moze govoriti samo o brahmanizmu u to vrijeme, a kada se to napravi sve je puno jasnije.

Citat:
Još bih ovo komentirao. Usporedbe su ti jako loše. Bhakti je štovanje.. pa bilo čega. Manje je važno važno koga će osoba štovati, od Kali koja pleše sa ljudskim lobanjama okačenima o pojas, ili Šive koji je za sotoniste verzija indijskog sotone, pa do Višnua ili niza drugih bogova. Također uloga jogija je da i njegova milost vodi osobu, u čemu se također može ogledati taj mnogobožački element u hinduizmu. Ne treba ni spominjati koliko je to nespojivo sa kršćanstvom i sa Biblijom..

Pa da. STovanje bilo cega, pa tako i krscansko stovanje Isusa (i ostalog).
Jednako sto je svaka molitva molitva, bez obzira kome se molis, sam termin je siri od specivicnog izrazaja unutar pojedine religije. Niti oni koji stuju Visnua ne prihvacaju stovanje Kali, kao sto ga ne prihvacaju niti krscani, no ne znaci da se u svim tim slucajevima ne radi o devocijskom bogostovlju - dakle bhakti jogi.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 12 lis 2014 14:09 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 24 kol 2014 02:05
Postovi: 80
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
hodocasnik napisao:
Vježbe mogu biti svakakve ali ipak se vježba da bi se što dulje moglo ostati u nekom položaju i napredni vježbači se razlikuju baš po tome što mogu duže zadržati položaj. Znači nisu primarno takve da bi bile za krvotok što tvrdi forumašica, nego da bi se moglo izdržati duge meditacije u kojima se nastoji ugasiti razmišljanje itd. itd.

Kako rekoh, nije nuzno tako. Recimo, neke tibetanske jogcke tradicije su prvenstveno u jednostavnim pokretima slicnima nekim chi-kung vjezbama. Zatim neki od najpoznatijih stilova joge na zapadu su upravo oni dinamicki poput ashtange i drugih vinjasa. Napradak u vjezbi je tu u kompliciranijim i zahtjevnijim sljedovima polozaja, a ne bas prevelikoj statici. To bi puno vise bio slucaj kod Iyengara i tzv klasicne joge (koja je pak preko Sivanandine skupine od kojih ih vecina pojece, prema nekim autorima, takodjer pod Iyengarovim utjecajem).

Ako Patanjalijeve sutre uzimamo kao izvorni joga tekst onda bi asane bile polozaji za dugotrajnu meditaciju, ali to nije hatha joga i tamo uopce jos nema nikakvih "gimnastickih" polozaja i vjezbi van bas th sjedecih za meditaciju.

Tu se opet pokusava uzeti tumacenja i primjere nekih skupina (cija nam objasnjenja odgovaraju) pa to protegnuti na jogu u cjelini, ignorirajuci sve sto se u to ne uklapa.

Osobno bilo kod vlastitog vjezbanja bilo sa drugima koristim sve moguce varijante, ovisi sto treba i sto je cilj, kakve su neke osobne konstitucije, sklonosti, mogucnosti itd iako rijetko neke "maratonske" ijengarovskog tipa. Tocno jest da onaj koji tezi dugotrajnom drzanju polozaja mozda i sam pocne sa kracim ili cak dinamicnim (ali sve ovisi o fizickom stanju, pristupu, stilu, instruktoru i nije uvijek i nuzno tako), no nije tocno da je to nuzno cilj i da svi tako rade niti pojedinacno, ali niti kao citave jogicke skuine/stilovi. Jutros recimo nisam niti jednu asanu drzao staticno, radio sam dvije vinjase (povezani slijed asana) i nekolicinu dinamickih ponavljajucih. Po logici "sto se duze vjezba to staticnije" trebao bih valjda pol sata drzati jedan, ali za svoje potrebe dinamicno smatram trenutno korisnijim. U nekim periodima je bilo staticnije, u nekima i dinamicnije, ovisi.

Citat:
A šta nije pristrano u tvom pristupu? Prethodno sam pisao koliko je dvolično drugima spočitavati manjak akademskog, a onda kad ti odgovara sam to zaobilaziti.

Gdje?

Citat:
Pored toga, vidio sam da si pisao kako Blažević griješi sa izjavom da se niko u indiji ne bavi jogom samo kao vježbom. I onda ti navedeš linkove gdje se istražuju medicinski aspekti joge. Ali to uopće ne govori da se ljudi bave samo radi vježbanja,

Ali se ipak bave ;)
U mnogim od institucija koje provode istrazivanja se joga terapijski poducava, kao sto se poducavaju i kadrovi za terapijsku jogu.

Takodjer sam osobno na jednom takvom poducavao. Indijce u indiji i sve iz zdravstvenih razloga gdje se bavilo samo njihovim diabetesima, depresijama, spondilitisima, karcinomima i cime sve ne, nitko nije spominjao nista van zdravstvenih okvira.

Osim toga "ne bavi se nitko jogom samo kao vjezbom" nije bas tocno ono na sto sam se referirao vec "u indiji nitko ne vjezba jogu radi zdravlja, to je zapadna izmisljotina" (odnosno nesto u tom duhu, da sad ne trazim citat). Niti jedno nije tocno, ali da je ovo drugo notrona besmislica prilicno dobro ilustriraju dati linkovi vec i zbog samog postojanja tih istrazivanja.

Ali tamo nisam dao linkove samo na istrazivanja vec i insttucije koje se bave sto iskljucivo sto uz ostalo terapijskom jogom. Ako neka institucija to radi i egzistira stotinjak godina valjda je netko u njoj nesto i vjezbao.

Citat:
čak i onaj primjer koji si spomenuo, gdje ti pitaš indijca zašto se bavi, on odgovara nešto da njegove privatne stavove razlikuje od stručnog rada. ZA indijce najčešće joga nije samo vježbanje nego ima i duhovnu dimenziju i Blažević je tu u pravu. Osim ako ne želiš zapeti za to da među nekoliko stotina milijona ljudi se nađe i onih koji su nereligiozni. Dakle ako shvatiš to Blaževićevo u apsolutnom smislu, što bi bilo apsurdno tako shvatiti.

Sasvim je jasno da opcenito govoreci joga nije samo vjezbanje i da ima duhovnu dimenziju, to nije uopce sporno.
Takodjer nije sporno da postoji joga kao terapijska praksa u indiji i to na daleko visem, sluzbenijem i formalnijem nivou nego na zapadu dok je Blazevic vrlo jasno rekao da tako nesto uopce ne postoji kod njih. Te dve stvari nisu u opreci, cinjenica da se joga opcenito povezuje sa duhovnim praksama ne negira cinjenicu da ona istovremeno postoji i kao izolirana i dosta sekularizirana terapijska praksa u indiji puno duze nego je to slucaj na zapadu.

Medju tih nekoliko nereligioznih je i poneko kljucan za modernu jogu poput Krishnamachariyinog sina. A mnogi koji jesu religijozni su to u okvirima vjerskog izrazavanja za koje joga uopce nije relevantna (a sto je slucaj za vecinu hinduistckih grupacija) te ju pocinju u moderno vrijeme vjezbati bilo iz zdravstvenih bilo iz pomodnih razloga, bas kao i na zapadu. Vjerske skupine koje su vjezbale jogu unutar svoje duhovne prakse su relativno malobrojne i gotovo iskljucivo isposnicke, dakle svjetovan, "obican", obiteljski covjek koji ju vjezba je moderna pojava, kao sto je i joga koju vjezba moderna - radilo se o Indiji ili zapadu.

Citat:
Komentirao si Blaževića, Maharaja i koga već još, a oni pričaju o jogi. Niko od njih nije rekao da priča o povijesnom aspektu, tako da se nemoj čuditi što ne možeš ovdje raspravljati o jogi jer si ti sam promašio temu. U biti ne komentirajući @slugin upis i vjerojatno još više takvih, u stvari izbjegavaš raspravu.

Preskacem ponekad postove koji se vrte u krug oko tema koje su vise puta objasnjene, koji se pokusavaju spustiti na razinu osobnih prepucavanja, koji su cisto religijske prirode (nema nekih objektivnih cinjenica oko koji se uopce moze razgovarati) ili slicno. Ali pogledat cu malo unatrag da vidim na koji si post tocno mislio.

Ne zelim niti komentirati njihove vjerske stavove niti bih na njih uopce reagirao, posebno ne ovdje, vec ono sto se tice faktickih pitanja poput onoga da ne postoji terapijska joga u Indiji ili da su joga hinduizam istoznacnice. Prvo se dokazuje cinjenicnim stanjem "na terenu", a drugo kako cinjenicnim stanjem "na terenu" tako i povijesnim razvojem, posto su te dve stvari povezane.

Ako govorimo o cinjenicnim pitanjima iz njihovih izjava bez ulaska u takve stvari nije moguca rasprava, a ona teoloska mi niti nisu bitna. Ne moze se raspravljati o tome jesu li joga i hinduizam nuzno povezani bez poznavanja izvora, razvoja i trenutne situacije te dvije pojave.

No, ako te ne zanima povijest evo malo sadasnjosti tibetanske budisticke joge:

http://en.wikipedia.org/wiki/Trul_khor

http://www.yantrayoga.org/


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 12 lis 2014 14:35 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 24 kol 2014 02:05
Postovi: 80
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
hodocasnik napisao:
Komentirao si Blaževića, Maharaja i koga već još, a oni pričaju o jogi. Niko od njih nije rekao da priča o povijesnom aspektu, tako da se nemoj čuditi što ne možeš ovdje raspravljati o jogi jer si ti sam promašio temu. U biti ne komentirajući @slugin upis i vjerojatno još više takvih, u stvari izbjegavaš raspravu.


Pogledah drugu polovicu teme i jedini upis pod tim nickom je ovaj:

sluga napisao:
Djavo se moze prerusiti u andjela svjetla,ali je ipak djavo.
Tako se i joga moze prerusavati...ali cilj joj je isti.

Tko voli nek izvoli,ta dana nam je sloboda,crno il bjelo samo
sto netko crno prodaje pod sivo,pa ga je lakse izabrat.
ta ko bogovi smo zar ne?...il trebamo postat?


Na to si mislio?

U tom se slucaju radi o skolskom primjeru iznosenja stava prije nego nekih egzaktnih cinjenica, dakle necega oko cega ne vidim osobite potrebe za raspravom..

Mislim da sam dovoljno puta naglasio kako to ne smatram niti spornim niti u domeni dovoljno egzaktnoj da se uopce govori o tocnom ili krivom pa onda nije tvrdnja oko koje imam sto reci. Jedino sto me smeta u izjavama Blazevica, pavica i inih (i zbog cega smatram da se Blazevic nikako ne moze javno predstavljati strucnjakom) je tih par cinjenicnih netocnosti koje se forsiraju u previse zustrim apologetskim nastojanjima. Nemam iluzija da ista od toga ionako mjenja bit stvari i bit vjerske kritike, samo se radilo o necemu sto me kao neistina "zaskakljalo" kad procitah (uvijek iste tvrdnje na razlicitim mjestima dok sam trazio po netu izvore, ukljucujuci ovaj forum) pa se upletoh mozda malo i previse u vjerojatno bespredmetne rasprave.

No ako zelis da odgovorim i na to rekao bih da bi tvdnja kako se jjoga prerusava prije svega zahtijevala da postoji neka "izvorna i cista" joga u odnosu na koju je sve promjena. Medjutim joga se konstantno mijenja, kao sto se sve na svijetu mijenja u odgovoru na promjene vanjskih okolnosti i koje god povijesno razdoblje uzmes vidjeti ces razlike i izmedju vremena prije i poslije toga i izmedju razlicitih skupina koje prakticiraju istu stvar u isto vrijeme.

Naravno da vecina religijskih jogickih skupina ima takve ideje o "izvornosti", pa preko njih i njihovih opiranja "modernosti" i neki izvanjski komentatori poput krscanskih kriticno orijentiranih apologeta nalaze kada im je shodno "posudbeni materijal" za vlastite tvrdnje.

No religiozno-mitoloski pristup stvarima uvijek nastoji isfantazirati takve nekakve utopijske savrsene izvore (a cesto i utopijske buducnosti) te u zelji da se zadrzi mitoloski obojani svjetonazor subjektivno interpretiraju stvarnost. Moze netko naravno uzeti odredjeni spis iz odredjenog vremena kao "pravi izvor", no u pravilu tada jednostavno zanemaruje sve sto je prije toga dovelo do odredjenog spisa, cesto objektivna povijesna datiranja i tumacenja i druge stvari koje bi ih mogle dovesti u pitanje.

Ako pak objektivno sagledavas cijeli dostupni korpus tekstova i drugih informacija vide se samo konstantne promjene i prilagodbe pa niti one suvremene nisu neki izuzetak. I Yoga sutra nije isto sto i hatha Yoga Pradipika koja pak nije bas ista kao Shiva samitha.. razne jogcke skupine u indiji u nekom razdoblju 8recimo pred 3-4 stoljeca) nisu prakticirale iste stvari itd.

U svakom vremenu obicno postoje neki tradicionalisti koji gledaju unatrag i traze savrseni izvor u idealiziranoj proslosti, progresivci koji gledaju unapred i zele stvari "popraviti" i prilagoditi novim vremenima, neki umjereni pragmatici i tako dalje. I uvijek jedni kritiziraju druge, da bi za par stoljeca ili tisucljeca ono sto su uveli reformisti kao radikalnu modernisticku reformu postala za neke buduce konzervativce utopijska idealizirana izvorna povijest pa tako u krug.

Buduci ne mogu vidjeti jedan univerzalan, mitoloski izvor joge, jednu iskljucivu izvornu praksu, tumacenje, teologiju itd onda ne vidim kojim pravom bih mogao i moderne inacice smatrati "maskiranjima".


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 13 lis 2014 13:10 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 902
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
GoranM napisao:
Mislim da sam dovoljno puta naglasio kako to ne smatram niti spornim niti u domeni dovoljno egzaktnoj da se uopce govori o tocnom ili krivom pa onda nije tvrdnja oko koje imam sto reci. Jedino sto me smeta u izjavama Blazevica, pavica i inih (i zbog cega smatram da se Blazevic nikako ne moze javno predstavljati strucnjakom) je tih par cinjenicnih netocnosti koje se forsiraju u previse zustrim apologetskim nastojanjima. Nemam iluzija da ista od toga ionako mjenja bit stvari i bit vjerske kritike, samo se radilo o necemu sto me kao neistina "zaskakljalo" kad procitah (uvijek iste tvrdnje na razlicitim mjestima dok sam trazio po netu izvore, ukljucujuci ovaj forum) pa se upletoh mozda malo i previse u vjerojatno bespredmetne rasprave.


Ispada da je taj Blažević netko bez veze, tko nema pojma.
Ajmo malo vidit njegov CV.
Čovjek je dr. sc.

Fra Josip Blažević rođen je 16. ožujka 1969. godine u Šiškovcima pored Vinkovaca. U Red franjevaca konventualaca stupio je nakon završetka srednje škole i odsluženja vojnog roka 1988./89. godine.

Prve redovničke zavjete položio je 25. kolovoza 1991. u Cresu, a svečane 4. listopada 1994. u Zagrebu.

Diplomirao je na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 1995. godine. Za svećenika ga je zaredio kardinal Franjo Kuharić, zagrebački nadbiskup i metropolit, 29. lipnja 1996. godine u Zagrebu. Od 1996. do 2000. godine vrši službu župnoga vikara u Župi sv. Antuna Padovanskoga u Zagrebu. Od 2000. godine nastavlja poslijediplomski studij na Papinskom sveučilištu „Gregoriana" u Rimu. Licencu iz fundamentalne teologije postigao je 2002. godine s temom Vjera kao terapija. Sučeljenje kršćanskoga gledišta i nauka Sri Sathya Sai Baba. Na istom sveučilištu nastavlja doktorsku disertaciju dok nije zbog postoralnih potreba u Provinciji 2003. premješten na službu župnoga vikara u Župu Bezgrešnoga Srca Marija u Vinkovce. S najvišom ocjenom (summa cum laude) doktorirao je 2009. godine na spomenutom sveučilištu s temom Iskustvo ljudskoga tijela u međukulturalnome kontekstu. Kritičko sučeljavanje teorija o „energijskim centrima" (čakrama) i filozofsko-teoloških spoznaja Maxa Schelera i Karola Wojtyle.

Ravnatelj je Centra za međureligijski dijalog „Hrvatski areopag". Autor je više knjiga: Proroci Novog dobra, Sai Baba i/li Isus Krist, Joga i kršćanstvo, Sve što katolik treba znati o reikiju, Halloween – poganstvo staro i novo te enciklopedijskog priručnika New age i kršćanstvo. Organizator je simpozija, seminara, studijskih putovanja te urednik više zbornika radova. Bio je duhovnik zagrebačke podružnice Hrvatskoga katoličkog liječničkog društva, član Vijeća Hrvatske biskupske konferencije za nauk vjere, član Etičkoga povjerenstva Psihijatrijske bolnice Vrapče itd.

Od 2006. godine vrši službu magistra klerika i sudjeluje u radu uprave Provincije, a 2010. godine izabran je za vikara Provincije.
Dana 12. ožujka 2014. godine na Redovitome provincijskom kapitulu izabran je za provincijalnoga ministra Hrvatske provincije svetoga Jeronima franjevaca konventualaca.


Čovijek ima takve reference da se smrzneš i omalovažavati njegove procjene, i ono kaj on tvrdi da nije tako.
Joga je zlo.
To veli i don Damir Stojčić, to tvrdi fra Smiljan, msgr. M. Bolobanić, svi Vatikanski egzorcisti...
Pametnome dosta.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 13 lis 2014 13:25 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 24 kol 2014 02:05
Postovi: 80
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
Ne znam je li bezveze i koliko ima pojma o teologiji koju je studirao i doktorirao. Nemam dovoljno znanja o toj temi da bih mogao procjeniti. Doduse on slabo igdje javno govori uopce o cisto teoloskim temama, uglavnom se bavi kritikom newagea isl.

Ali ocigledno je da ponekad iznosi prilicno povrsne, subjektivno interpretirane pa i neistinite tvrdnje glede istocnih religija, nikakve titule ne mogu to promijeniti, a titule mu ionako ne znace nista u ovom podrucju buduci su iz teologije, a ne indologije i orientalistike. Dovoljan broj ljudi sa kojima se u zadnje vrijeme zbog zene druzim ima bitno vece znanstvene reference od njega pa tesko da cu se "smrznut" zbog doktora teologije na iskljucivo crkvenim funkcijama ako nisam niti njima posebno impresioniran, a ne vidim niti sto bi mi to trebalo znaciti ako nisu iz uzeg podrucja struke, iako niti tada nisu relevantne u usporedbi sa konkretnim argumentom. Besmisleno padanje na autoritete, a to je samo po sebi sustinski antiznanstveno buduci je sama osnova znanosti kriticko analiziranje svake moguce iznensene tvrdnje, tko god iza nje stajao, i ne prihvacanje icega na osnovi mehanizama autoriteta, vjere i drugih oblika drustvenih pritisaka.

Uz to sto je pozivanje na autoritete (umijesto razgovora o iznesenim argumentima i njihovo osporavanje) samo po sebi jedna od temeljnih logickih pogresaka u diskusiji nije mi bas jasno kako se moze beskrajno raspravljati o necemu sto je cinjenicno tako lako utvrditi. Ako covjek kaze da necega nema u indiji, a stavim jasne dokaze da ga ima prilicno barem stotinjak godina (u stvari i vise, ali ne institucionalizirano) i obiljezlo je bitno suvremenu jogu ne vidim gdje je uopce prostor i smisao daljnjeg natezanja, da je u krivu je naprosto egzaktna i dokaziva cinjenica.

To je li joga zlo ili ne necu komentirat, osobno mi je potpuno sve jedno sto tvrdi bilo tko od navedenih ali radi se o vjerskom pitanju koje nije moguce dokazivati niti osporavati stoga svakome po volji, nemam problema sa time da crkvi joga bude zlo i da smatra kako se katolici trebaju drzati podalje, njena stvar. Imam samo sa iznosenjem na sva vrata nekih dezinformacija u to ime.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 13 lis 2014 13:56 
Odsutan
Registrirani korisnik
Registrirani korisnik

Pridružen: 24 kol 2014 02:05
Postovi: 80
Podijelio: 0 zahvala
Zahvaljeno je: 0 zahvala
btv imas negdje te njegove radove? Bas bi ih volio procitat, a ne nalazim na netu :D

Npr jako bi me zanimalo sto pise u ovom: Vjera kao terapija. Sučeljenje kršćanskoga gledišta i nauka Sri Sathya Sai Baba

Naime, SB je prilicno mutan lik koji uopce nema konzistentno "ucenje", vjerojatno zato sto mu razliciti ljudi pisu knjige kojih je toboze autor pa izmedju razlicitih govora, ali osobito vahinija (serija pisanih knjiga) postoje vrlo velike razlike, cak i medjusobno suprotne tvrdnje, nastupanja u razlicitim slucajevima iz pozcija teoloski bitno razlicitih hinduskih relgijskih skupina koje su cesto barem u filozofksom, a ponekad bile i fizickom medjusobnom sukobu. Malo polazi sa bhagavatolidnog pseudovaisnavskog, malo klasicno advaitskog, vise neoadvaitskog, malo modernog new-age, malo nekog petog ili sestog stanovista. Nema nikakve konzistentnosti niti u teoriji niti praksi, jedino konzistentno je kult licnosti i par jednostavnih i lako pamtljivih izreka i fraza. Nije to nekakva zrela, teoloski zaokruzena sustavna prica kao sto je slucaj sa tradicionalnim indijskim vjerskim skupinama pa da se moze stavljati u odnos sa krscanskom opet jasno definiranom i oformljenom teologijom.

Ako netko bas i nema sasvim jasno ucenje (sto je doduse problem sa newage pokretom u globalu, ali i hinduizmom ako se poromatra kao jedinstvena religija) nisam siguran da ga je uopce moguse stavljati lako u opreku sa bilo kojim drugim ucenjem (osim za zdravim razumom generalno).

Moja pretpostavka je da je uzeo par lako dostupnih izvora i na osnovu njih donio zakljucke bez poznavanja kompletnog SB opusa i da je stvar dosta plosna i nategnuta.

Vjerujem da bi se slicno moglo naci i kod ostalih navedenih tema, ali opet besmisleno je ovako u prazno nagadjati, mozda se radi o zaista kvalitetnim radovima, valjalo bi prvo procitati.

Kako bilo nista od toga, ponavljam, ne mjenja cinjenice da iznosi stvari koje su fakticki pogresne.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 14 lis 2014 06:16 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 902
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
GoranM napisao:
Ne znam je li bezveze i koliko ima pojma o teologiji koju je studirao i doktorirao. Nemam dovoljno znanja o toj temi da bih mogao procjeniti. Doduse on slabo igdje javno govori uopce o cisto teoloskim temama, uglavnom se bavi kritikom newagea isl.


Ne da nemaš Ti dovoljno znanja nego nemaš kompetencije da procjenjuješ i sudiš o nečijem znanju, studiju i doktoratu. Nije on studirao na nekom Veleučilištu u nas. On je bio na Gregorijani. Znaš li šta to znači?
Ja ne volim da se netko u moj inženjerski posao tko nije stručan miješa i meni soli pamet o nečemu što svakodnevno radim.
Tako vjerujem da nemaš za pravo kritizirat nekoga tko ima viši stupanj izobrazbe jer to nije u redu. Da si ti doktorirao nešto drugo ne bi imao pravo, a kamo li ovako nekoga omalovažavati.
Svaki kršćanin treba branit svoju vjeru, a kritika je obrana.
Odi na Verbum pa vidi ima knjiga koje je napisao. Jesi li koju pročitao?
Ako ti se i ne sviđa ne znači da knjiga ne valja jer kritizira tvoje stavove.


Vrh
 Profil  
Citiraj  
 Naslov: Re: Joga
PostPostano: 14 lis 2014 06:25 
Odsutan
Korisnik s više od 100 postova
Korisnik s više od 100 postova

Pridružen: 01 ruj 2012 14:15
Postovi: 902
Podijelio: 18 zahvala
Zahvaljeno je: 59 zahvala
GoranM napisao:
btv imas negdje te njegove radove? Bas bi ih volio procitat, a ne nalazim na netu :D

Možda bi trebao nekamo na tečaj googlanja. :a1490:
Imaš knjige na http://verbum.hr/knjige/autor-blazevic-josip/
Najbolje bi bilo da osobo se obratiš Blaževiću siguran sam da bi našao slobodnog vremena da ti da odgovore na neka pitanja.
New age je veliko zlo.
U jednoj od nekoliko knjiga o egzorcizmu upravo Amorth navodi ženu koja je išla na liječenje Sai Babi.
Na kraju žena je bila opsjednuta, a upravo odlazak SB joj je još više pogoršalo stanje jer SB je sluga đavla.
Mnoge stvari Crkva i crkveni Oci imaju dar providnosti od Duha Svetoga da nepogriješivo mogu procijeniti što je dobro a što ne.
New age je zamka za lakovjerne.

Čuvajte se lažnih proroka koji dolaze vama u ovčjem odijelu, a iznutra su vuci grabežljivi. Po njihovim plodovima ćete ih prepoznati. Bere li se s trnja grožđe ili s bodljike smokve? Tako svako dobro stablo rađa dobrim plodovima, a nevaljalo stablo rađa plodovima zlim. Ne može dobro stablo donijeti zlih plodova niti nevaljalo stablo dobrih plodova. Svako stablo koje ne rađa dobrim plodom siječe se i u oganj baca. Dakle: po plodovima njihovim ćete ih prepoznati." (Matej 7, 15)


Vrh
 Profil  
Citiraj  
Prikaz prethodnih postova:  Sortiraj po  
Započni novu temu Odgovori  [ 396 post(ov)a ]  Idi na stranu Prethodni  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 40  Sljedeće

Vrijeme na UTC [LJV]


Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 2 gostiju


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži prema:
Idi na:  
Pokreće phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpbb.com.hr