Lipi vam pozdrav.
Krenem redom.
zozy napisao:
1. Mislim da ima i onih koji misle da mole ali ne mole u jezicima, a mislim da ima i onih koji se "ufuraju" da su posebni jer mole - takvih je još i više
Zozana ugodno san iznenađen tvojim odgovorima.
zozy napisao:
2. Priznajem. Osim što nisam pročitala ovo posljednje
Ovaj poslednji nije nikakav lajbek da nebi netko posmislio.
Samo da ga predstavim ako je možda kome nepoznat.
Tomislav Šagi-Bunić
-doktor teologije
-sudionik Drugoga vatikanskog koncila
-osobni teolog kardinala Franje Šepera na Drugom vatikanskom koncilu
Knjiga i govori o Drugom vatikanskom koncilu.
muma napisao:
Hvala svima na objašnjenjima i pročitat ću sve navedeno od FRANA, ali ispada da se o duhovnim darovima baš i ne treba na sva zvona i treba zaista biti oprezan.
Pročitaj svakako.
Duh Sveti je Osoba,ne neka elementarna neosobna i magična sila.Zato On na nas djeluje kao Osoba na osobu.Ne lomi i ne mrvi,već poziva,potiče,privlači i giba kao slobodne osobe.Nismo za nj mrtvi predmeti,već slobodna bića.Susret s Duhom u Crkvi i u našem srcu zbiva se u punom doživljavanju slobode i predanja. Tomislav Šagi Bunić "Ali drugog puta nema" Možda da spomenemo neka uporišta da je oprez sasvim opravdan;
Svaki pojedini vjernik nije neprevarljiv u onome što vjeruje da je od Boga objavljeno.Neprevarljiva je samo sveukupna zajednica vjernika.Krist je svog Duha dao prvenstveno zajednici svih vjernika,a pojednicima samo kao članovima zajednice,ovisno od zajednice.Pojedinci mogu Duha izgubiti.On ih može ostaviti,ali zajednica ga ne može izgubiti nikada,jer je Duh Sveti dan zajednici Crkve neopozivo i zauvjek.
Tko god i kako god misli da je pametan i mudar i da ima rasvjetljenja i znanja kojih nitko drugi nema,ako to hoće imati protiv zajednice i onih koji su po Duhu Svetome postavljeni da imaju brigu za zajednicu,vjernici znadu da takav nema Duha Svetoga i da nije od Boga.On je siromah koji se zapleo u svoje vlastito samoljublje ili svoj vlastiti tajni interes ili možda također u mreže zlog duha,ali nije od Duha Božjega.
Duh Sveti u Crkvi prožima sve članove,te ovome daje ovaj a onome onaj dar na korist zajednice,a da ti darovi sami po sebi nemaju izgled nečega sasvim osobitoga i izvanrednoga.Često se istom nakon mnogo vremena,kad se pokažu plodovi i učinci onoga što je neki vjernik učio,poticao,izveo,ustanovio,uredio-može se jasno vidjeti da je to zaista moralo biti djelo Duha Svetoga.Ipak nije dobro ako bi netko od samih izvanrednih darova očekivao uspjeh u djelima apostolata,ili bi preuzetno od Boga zahtjvao posebne darove.
Sud o tome da je neka karizma zaista od Boga,pripada crkvenom autoritetu.Čovijek bi se kao pojedinac lako dao zavarati od svoje mašte i od zlog duha;zato konačni sud da li je neki poseban dar od Boga ili ne,dužni su da dadu oni koji u Crkvi po Kristovoj volji predsjedaju.
Tomislav Šagi Bunić "Ali drugog puta nema"
KKC 800 Karizme mora sa zahvalnoscu prihvatiti i onaj tko ih prima i svi clanovi Crkve. One su, doista, divno bogatstvo milosti za apostolsku zivotnost i za svetost cijeloga Kristova Tijela, uz uvjet dakako da se radi o darovima koji zaista dolaze od Duha Svetoga i da se upotrebljavaju u skladu s istinskim poticajima toga istog Duha, tj. u skladu s ljubavlju koja je pravo mjerilo karizmi.
KKC 801 U tom smislu je uvijek potrebna provjera karizmi. Nijedna karizma ne oslobadja od navezanosti i podloznosti crkvenim pastirima. "Na njih napose spada da ne gase Duha, nego da sve ispituju i zadrze ono sto je dobro", tako da sve karizme, svojom raznolikoscu i upotpunjavanjem, suradjuju u opcem dobru (1 Kor 12,7).
"Sveti Božji narod ima udjela i u Kristovoj proročkoj službi time što o njemu širi živo svjedočanstvo osobito životom vjere i ljubavi te prinosi Bogu žrtvu hvale, plod usana koje ispovijedaju njegovo Ime (usp. Heb l3, 15). Sveukupnost vjernika, koji imaju pomazanje od Svetoga (usp. 1 Iv 2, 20 i 27), ne može se u vjerovanju prevariti, a to svoje osobito svojstvo očituje nadnaravnim osjećajem vjere svega naroda, kad »od biskupa pa do posljednjih vjernih laika« pokazuje svoje opće slaganje u stvarima vjere i ćudoređa. Naime, tim osjećajem vjere, koji pobuđuje i podržava Duh istine, Božji narod pod vodstvom svetoga učiteljstva, koje vjerno slijedi, prima ne više ljudsku riječ nego uistinu Božju riječ (usp. 1 Sol 2, 13), nepokolebljivo prianja uz vjeru jednom predanu svetima ( Jd 3) te pravilnim sudom dublje prodire u nju i u životu je potpuno primjenjuje. Isti Duh Sveti osim toga ne samo da po sakramentima i službama posve ćuje i vodi narod Božji te ga krjepostima resi nego »dijeleći svakome pojedinome« svoje darove »kako hoće« (1 Kor 12, 11), on također raspodjeljuje posebne milosti među vjernike svakoga staleža te ih time čini sposobnima i spremnima za prihvaćanje raznih djela ili dužnosti korisnih za obnovu i širu izgradnju Crkve, prema onoj: »Svakome se da je očitovanje Duha na korist« (1 Kor 12, 7). Budući da su te karizme, bilo one najsjajnije bilo one jednostavnije i raširenije, osobito prilagođene potrebama Crkve i korisne, valja ih primati sa zahvalnošću i s utjehom. Izvanredne pak darove ne valja lakoumno zahtijevati niti se smiju od njih preuzetno očekivati plodovi za apostolsko djelovanje; naprotiv, sud o njihovoj ispravnosti i urednoj uporabi pripada onima koji predsjedaju Crkvi i kojima posebno pripada to da Duha ne trnu, nego da sve provjere te zadrže ono što je dobro (usp. 1 Sol 5, 12 i 19-21)).
Dogmatska konstitucija o Crkvi "Lumen gentium" Ovo su samo djelovi koji upozoravaju na moguće probleme,odnosno ono o ćemu pričamo.
Karizmatski pokret je prihvaćen od Crkve,tak da ne ispadne da svi glume,da je to sve prevara ili nešt.Naravno da nije ali Crkva naučava kao što vidimo i oprez.
Kao da nam je tu uvik ona nakana u pitanju.Mnogi traže,baš srcem traže Duha Svetoga da ih utješi,ohrabri,ispuni,osposobi za život ovakav kakav je,da prihvate šta život donese.Mnogi traže Duha Svetoga da pomažu zajednici,da budu bolji vjernici,da im pomaže u molitvi,ali nažalost neki ga traže samo za promicanje vlastitog JA.
KKC 1752 Jedan te isti cin moze biti nadahnut razlicitim nakanama; tako npr. netko moze uciniti uslugu da stekne neku korist ili da bude pohvaljen. Ili u našem slučaju,netko "moli u jezicima,pada u Duhu,proriče" da se hvali pred drugima,da skrene pozornost na sebe.Jednostavno rečeno malo se pretvara,glumi.
moya napisao:
Ova tema je bila namjenjena svjedočanstvima,i svemu ostalom što se događa na DUHOVNIM OBNOVAMA..
..a tema ova neka teče svojim tokom..upravo onako kako pripada..svjedočanstvima sa duhovni obnova..a tu spadaju i darovi
Moya
